Archives

Tegenstanders intimideren met Aquarius

Ook amateurvoetballers moeten zorgen dat ze voldoende vocht binnen hebben om een topprestatie te leveren. Dat lukt echt niet met een sloot lauw suikerwater in de theepauze. Aquarius ziet daarom kansen in de voetbalwereld.

Samen met NRG3 ontwikkelde ik een online game waarmee een voetballer voor zijn hele team vervoer naar een uitwedstrijd kon winnen… in een stretched hummer. Dan sta je al met 4-0 voor.

In de game pik je met je hummer je medespelers op. Je hummer wordt steeds langer en gaat steeds sneller rijden. Een beetje zoals de klassieker Snake. Nou ja, precies zoals Snake. Er werden onwaarschijnlijke scores neergezet en de winnaar is jarenlang de populairste speler van zijn club geweest. Waarschijnlijk.

Balletje hooghouden met Ruud van Nistelrooij

In een sales promotion rond het EK van 2008 hield Coca-Cola spits Ruud van Nistelrooij aan zijn sponsorcontract. Ik bedacht met mijn collega’s van NRG3 het concept van de actiewebsite.

Ruud mocht doen waar hij goed in is. Balletje hooghouden, op doel (de camera) schieten en juichen. De gebruiker van de website met zijn unieke actiecode werd bij het feestvieren betrokken als zijn code een winnende was. Een verliezende code liet Ruud o.a. juichend uit beeld rennen. Winnen of verliezen, altijd een leuke online experience.

Ruud bleek ook lekker losjes te kunnen improviseren waardoor het resultaat veel persoonlijker en unieker werd. Top project!

Aquarius: be part of the Olympics

Aquarius was de officiële sportdrank van de Olympische Spelen van 2008. Om de verkoop te bevorderen ontwikkelde ik met mijn collega’s het thema ‘be part of the Olympics’.

Aquarius Olympics 0

Met codes waren ondermeer gouden medailles te winnen. Geen code? Dan kon je helemaal in de huid van een olympische sporter kruipen en jezelf tijdens de Aquarius Olympic Games in het zweet werken om alsnog een gouden plak te bemachtigen.

Aquarius Olympics 1

De games zijn gebaseerd op de klassieke Atari games waar je nog echt een fysieke inspanning moest leveren om te overwinnen. Waar je vroeger uit alle macht op je joystick moest hengsten, moet je nu zo snel en regelmatig mogelijk op de pijltjestoetsen drukken.

Aquarius Olympics 2

Aqaurius wijst er keer op keer op: voor sporters is het van belang om voor, tijdens en na de inspanning te hydrateren (te drinken dus). Dit is ook in de game verwerkt, maar als je achter je computer zit te zweten, lust je sowieso wel wat.

Coca-Cola Zero Zero 7 sales promotion

De grootste sales promotion van Coca-Cola Zero in 2008 draaide om geheime codes op actieverpakkingen die toegang kunnen geven tot een leven als James Bond. Ik ontwikkelde met mijn collega’s bij NRG3 de actiesite waar bezoekers vanaf byte 1 een James Bond Experience kregen, compleet met 3D-bom en zenuwslopende sound effects. Zodat je shaken, not stirred je prijs in ontvangst kon nemen.

Coca-Cola Zero 1Coca-Cola Zero 2Coca-Cola Zero 3

Fanta Ball Bottle bannercampagne

 

De Fanta actiesite (klik op de afbeelding)

De Fanta actiesite

Binnen de Play On campagne van Fanta werd een nieuwe fles geïntroduceerd. Formaatje sinaasappel, een speels ding. Het gegeven idee van de Play On campagne: je kunt alles zelf leuker maken. Wij dachten: dus zelfs de websites die je bezoekt.

Wij ontwikkelden ter introductie van de fles drie games die we plaatsten als banners op verschillende websites. Geen lange laadtijd, geen registratie, gewoon direct gamen. Het werd een nieuw record balletje hooghouden: 17 keer meer interactie dan banners uit de benchmark.

Varianten op klassiekers: Fantanoid (Arkanoid)

Varianten op klassiekers: Fantanoid (Arkanoid)

Fun invaders (Space invaders)

Fun invaders (Space invaders)

Party crashers (Avoid)

Party crashers (Avoid)

Expandable banner op externe websites

Expandable banner op externe websites

De games kon je ook als gadget op je Hyves-profiel plaatsen.

De banners vind je nog op ICBlog.

EA-cards voor Electronic Arts

In 2007 ontwikkelde ik samen met mijn collega’s bij NRG3 een kerstkaartenactie voor Electronic Arts. Voor gamers niet die gezapige ‘Best Wishes’ e-cards, maar humoristische EA-cards van hun favoriete game. Elke game heeft zijn eigen doelgroep, dus elke card heeft zijn eigen tone of voice.

Als verzender van een EA-card maakte je kans op het winnen van die game. De actie is, met nieuwe cards, ook in 2008 ingezet.

20 verschillende EA-cards voor 20 games

De grens lag nog niet bij 'kerk'

EA-card Hellgate